عکس درب کرکره برقی

آموزش تعمیر کرکره برقی

کرکره برقی یک نوع درب اتوماتیک پیشرفته است که با بهره‌گیری از انرژی الکتریکی، قابلیت باز و بسته شدن را داراست. این سیستم تحت کنترل یک موتور برقی قرار دارد و در مکان‌های متعدد از جمله خانه‌ها، دفاتر، فروشگاه‌ها، و حتی صنایع مورد استفاده قرار می‌گیرد.
درب های کرکره برقی گاها نظر به دلایل مختلف کارآیی خود را از دست میدهند و نیاز به تعمیر دارند، به همین دلیل یکی از پر جستجوترین کلماتی که کاربران در اینترنت سرچ میکنند، تعمیر کرکره برقی است. بنابراین ما سعی کردیم دراین مقاله از تعمیرات مرکزی آموزش صفر تا صد تعمیر کرکره برقی را بطور کامل توضیح دهیم.
مشکلاتی که برای کرکره برقی به وجود می‌آید به چند دسته تقسیم می‌شود که ما در ادامه لیست کرده کرده ایم و راه حل تک تک آنها را بطور کامل توضیح داده ایم.

مشکلات کرکره برقی

  • در رفتن تیغه از ریل
  • خرابی تیغه کرکره برقی
  • خرابی میکروسوئیچ (موتور توبلار و ساید)
  • سوختن برد یا موتور کرکره برقی
  • خرابی ریل کرکره برقی
  • خرابی ریموت کرکره برقی
  • پایین آمدن کرکره برقی از بالا

در رفتن تیغه از ریل

یکی از معایبی در کرکره برقی ایجاد می شود در رفتن تیغه از ریل است که برای تعمیر آن باید میکروسوئیچ حد بالا را به سمت مثبت بچرخانید تا کورس بالای کرکره افزایش یابد، سپس ریموت را فشار دهید تا کرکره برقی بالا رفته به انتهای ریل برسد. در مرحله بعد کرکره را داخل ریل انداخته و کرکره را به پایین ریل هدایت کنید و در نهایت میکروسوئیچ بالا و پایین را تنظیم نمایید.

خرابی تیغه کرکره برقی

اگر تیغه کرکره برقی خراب شود، باید تیغه را تعویض کنید. جهت تعویض تیغه کرکره برقی تیغه فرسوده را از روی شفت کرکره برقی باز نموده و آن را به پایین منتتقل می‌نماییم سپس تیره جدید را با کمک موتور کرکره برقی بالا برده و آن را بر روی لوله نصب نموده و بعد از نصب تیغه کرکره برقی میکروسوئیچ موتور کرکره برقی را تنظیم می‌نماییم.

خرابی میکروسوئیچ موتور توبلار

موتور توبلار ۲ عدد مهره آلن دارد که هر کدام از آنها دو جهت مثبت و منفی دارند. جهت مثبت کورس بالا رفتن کرکره برقی را افزایش میدهد و قسمت منفی کورس بالا رفتن کرکره برقی را کاهش میدهد.
پیچ آلن خور دوم که رنگی متفاوت از قسمت اول دارد، وظیفه تنظیم کورس پایین آمدن یا استپ پایین را دارد.

عکس درب کرکره برقی مغازه

خرابی میکروسوئیچ موتور ساید

برای تنظیم میکروسوییچ موتور ساید پیچ تنظیم میکروسوئیچ را شل کنید و چرخ دنده سمت راست را در جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید تا پلاتین انتهایی قطع شود. در منتها علیه پلاتین قطع کن بالا، پلاتین دیگری قرار دارد که وظیفه آن قطع کردن کرکره در انتهای کورس پایین می‌باشد. البته نکته را نیز باید در نظر داشته باشید که بعد از تنظیم میکروسوئیچ، پیچ‌های میکروسوئیچ را محکم ببندید.

سوختن برد یا موتور کرکره برقی

بیشترین دلیل سوختن برد و کرکره برقی، نفوذ آب به داخل برد یا موتور میباشد. در این حالت برد کرکره برقی باید تعویض شود اما موتور کرکره برقی را میتوان با تعویض روتور یا سیم پیچ تعمیر کرد.

خرابی ریل کرکره برقی

ریل کرکره برقی گاهاً به دلیل نصب کردن اشتباه کرکره یا فرسودگی دچار خوردگی یا پارگی میشود که در نهایت باعث خراب شدن سایر قطعات کرکره برقی می شود. پیشنهاد ما این است که برای رفع این مشکل از ریل آهنی استفاده کنید چراکه مقاومت و طول عمر ریل آهنی نسبت به سایر انواع ریل ها بیشتر است.

خرابی ریموت کرکره برقی

یکی از رایجترین مشکلاتی که در کرکره برقی ایجاد می شود، بهم خوردن تنظیمات ریموت کرکره برقی است.

ریموت اکثر کرکره برقی ها با فرکانس ۴۳۳ یا ۳۱۵ کار میکند که با نگه داشتن دکمه lern برد در حدود ۲ ثانیه سپس فشردن یکی از دکمه های ریموت ست میشود.

پایین نیآمدن کرکره برقی

عیب دیگری که در کرکره برقی بسیار رایج می‌باشد، پایین نیامدن کرکره میباشد. این عیب چند دلیل دارد:

1- کرکره از نوع کرکره پارکینگ می‌باشد

کرکره پارکینگ معمولاً سنسور چشمی دارد که اگر خراب یا سیم آن قطع شده باشد، کرکره پایین نمی‌آید. برای برطرف کردن این عیب باید سیم چشمی را چک کنید و در صورت قطع بودن سیم چشمی را وصل کنید. همچنان در صورتیکه چشمی سنسور خراب شده باشد، باید چشمی سنسور را تعویض نمایید.

عکس درب کرکره برقی پارکنیگ

2- عدم وجود چشمی در کرکره برقی پایین

احتمال دارد یکی از تیغه های کرکره برقی به لبه ریل گیر کرده باشد که دراین صورت کرکره برقی پایین نمی‌آید. برای حل این مشکل باید تیغه‌های کرکره برقی را تنظیم کنید و یا ریل کرکره برقی را اصلاح کنید.

3- پایین نیامدن کرکره برقی مغازه

دلیل دوم پایین نیامدن کرکره برقی مغازه خرابی برد یا قطعی سیم برد موتور میباشد که در هر دو مورد شما با تکنیسین های متخصص تماس بگیرید چراکه اینکار بسیار تخصصی است و نیاز به تجربه دارد.

خدمات نصب و تعمیر کرکره برقی تعمیرات مرکزی

شرکت تعمیرات مرکزی از چندین سال به اینسو بطور تخصصی در زمینه نصب و تعمیر انواع کرکره برقی، دوربین، دزدگیر، برد دستگاه و موارد مرتبط فعالیت میکند. ما با داشتن تیم مجرب و فعال اینجاییم تا سفارشات شما عزیزان را بطور ۲۴ ساعته پذیرا باشیم.

در صورتیکه نیاز به خدمات تعمیر و نصب کرکره برقی دارید و میخواهید مشکل شما در زودترین فرصت برطرف شود، همین حالا با کارشناس فنی ما با شماره ۸۸۴۸۴۰۸۸ تماس بگیرید تا ما متخصصان خود را در زودترین فرصت ممکن به محل شما بفرستیم.

خدمات از ما اعتماد از شما

2 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *