تعمیر جک درب پارکینگ در تهران

تعمیر جک پارکینگ شمال تهران

درجا که درب پارکینگ از کابل سه در یک و نیم برای موتورهای جک و از سیم تلفنی برای چشمی‌ها استفاده می‌شود. بر اثر ارکرد و خشک شدن سیم‌ها و یا از بین رفتن روکش آنها ممکن است سیم‌ها اتصالی نمایند و برق چشمی یا جک را قطع می‌کنند. سیم‌های جک پارکینگ از داخل چهارچوب درب عبور می‌کنند به همین دلیل امکان بازدید چشمی وجود ندارد و باید کلیه سیم‌ها با اهم متر چک شوند مشخص شد کدام سیم مشکل دارد سیم را باید از چهارچوب درب بیرون بکشیم و سیم جدید جایگزین گردد. برای همین در این مقاله در مورد تعمیر جک پارکینگ در شمال تهران به شما اطلاعات کاملی را ارائه کرده ایم که در اختیار داشته باشید.

خرابی قفل برقی

برای افزایش امنیت جک‌های پارکینگی قفل کله گاوی یا قفل برقی در سیستم جک بازویی استفاده می‌شود. عیوبی که در قفل برقی به وجود می‌آید خرابی یا سوختن بوبین و یا سیستم مکانیکی قفل برقی و همچنین قطع شدن سیم برق در مسیر برد تا قفل به وجود می‌آید.اگر بوی سوخته باشد میتوان آن را عوض کرد ولی اگر سیستم مکانیکی قفل خراب شده باشد حتما باید قفل باز شوید و سرویس اساسی گردد. شما می توانید در تعمیرات مرکزی بهترین اطلاعات را در این باره داشته باشید.

سیم کشی جک پارکینگ در شمال تهران

درجا که درب پارکینگ از کابل سه در یک و نیم برای موتورهای جک و از سیم تلفنی برای چشمی‌ها استفاده می‌شود. بر اثر ارکرد و خشک شدن سیم‌ها و یا از بین رفتن روکش آنها ممکن است سیم‌ها اتصالی نمایند و برق چشمی یا جک را قطع می‌کنند. سیم‌های جک پارکینگ از داخل چهارچوب درب عبور می‌کنند به همین دلیل امکان بازدید چشمی وجود ندارد و باید کلیه سیم‌ها با اهم متر چک شوند مشخص شد کدام سیم مشکل دارد سیم را باید از چهارچوب درب بیرون بکشیم و سیم جدید جایگزین گردد.

تعمیر درب جک پارکینگ در شمال تهران

امروزه جهت باز و بسته کردن درب‌های پارکینگ منازل و اداره جات شرکت‌ها به خاطر برای آسایش و سهولت در باز و بسته کردن درب‌های پارکینگ از جک‌های پارکینگی استفاده میشود. در درب‌های لولایی از جک بازویی استفاده می‌شود و در دربهای ریلی یا کشویی از جک ریلی استفاده میگردد.

جهت اتوماتیک کردن یک درب پارکینگ فارغ از ریلی یا لولایی بودن آن از مجموعه قطعاتی تشکیل شده که شامل

  1. جک بازویی
  2. برد جک درب پارکینگ
  3. چشمی یا سنسور مانع
  4. سیم و کابل
  5. قفل برقی
  6. فلاشر
  7. ریموت و… می باشد

با افزایش کارکرد جک پارکینگ دچار استهلاک در قطعات تشکیل دهنده آن می‌شود و و یا بر اثر برخورد اتومبیل به درب پارکینگ دچار عیب‌هایی مانند شکستگی پلیت،شکستگی بازویی و یا به وجود آمدن دفرمگی درب و جک پارکینگ  می‌شوند.

دلیل دیگری که باعث به وجود آمدن عیب در عملکرد مجموعه جک درب پارکینگ می‌شود نفوذ آب به برد جک پارکینگ و یا ورود آب به چشمی‌ها و سیم پیچ استاتور جک می‌شود.

در این مقاله به عیب‌هایی که در جک درب پارکینگ به دلایل ذکر شده در بالا به وجود می‌آیند می‌پردازیم.

جک درب پارکینگ در شمال تهران

 

خرابی برد جک درب

برد درب پارکینگ یک قطعه الکترونیکی است که از تعدادی رله،مقاومت‌های الکتریکی،Ac برنامه, خازن‌ها،ترانس کاهنده و گیرنده ریموت تشکیل شده است. در صورت خرابی برد عملکر بازویی‌ها مشکل می‌شوند و درب را باز یا بسته می‌کنند. به دلیل ورودی برق ۲۲۰ ولت حتی الامکان با تکنسین ماهر جهت تعمیر برد جک پارکینگ تماس نمایید.

برای تعمیر برد جک پارکینگ بتدا درب برد را باز می‌کنیم و صفحه نمایش آن را نگاه می‌کنیم اگر صفحه نمایش خاموش باشد به احتمال زیاد برق ورودی قطع می‌باشد فیوز شیشه‌ای ۵ آمپر داخل برد سوخته است. اگر این دو عیب وجود داشت برق ورودی را وصل نمایید و و فیوز سوخته را تعویض نمایید.

در صورتی که اطمینان حاصل کردین برق ورودی مشکلی ندارد و فیوزها سالم هستند جهت تعمیر برد با تکنسین تعمیر جک‌های پارکینگ جهت رفع عیب با شماره 09128931478 تماس حاصل فرمایید.

خرابی در جک بازویی

جک درب پارکینگ ممکن است بر اثر ضربه اتومبیل یا استهلاک در قطعات جک دچار خرابی شوند.

خرابی بازویی معمولاً بدین صورت است که جک تا نیمه باز می‌شود و یا تا آخر بسته نمی‌شود و همچنین صدای موتور به گوش می‌رسد ولی جک حرکتی نمی‌کند.

با دیدن این عیب‌ها در جک پارکینگ بهتر است برق ورودی جک پارکینگ را قطع نموده و با آچار خلاص کن درب را باز و بسته نمایید خرابی جک پارکینگ نیاز به تخصص دارد و باید جک جهت تعمیر به کارگاه ارسال شود و بعد از دمونتاژ عیوب آن توسط تعمیرکار برطرف شود.

عیب در سنسور مانع یا چشمی جک پارکینگ

اگردرب پارکینگ شما با ریموت از می‌شود و دیگر بسته نشود چشمی‌های دچار مشکل شده است.

دوعددچشمی‌ در در برقی استفاده می‌شود که یکی از آنها فرستنده و یکی از آنها گیرنده است اگر شما ی‌خواهید چشمی را از مدار خارج کنین تا در بسته شود قاب چشمی فرستنده را باز نموده و ترمینال سیم آن را نگاه کنید ۴ عدد سیم وارد ترمینال شده پین اول مثبت پین دوم سیم منفی و پین سوم com و پین آخر nc می‌باشد.

سیم com و سیم nc را از داخل ترمینال در درآورده و مفتول آن را به همدیگر ببندید با این کار چشمی موقتتا از مدار رج می‌شود و درب پارکینگ بسته می‌شود.

نکته مهم: با خارج کردن چشمی‌ها از مدار دیگر جک پارکینگ سنسور مانع ندارد و باید دقت داشت که در صورت وجود اتومبیل یا افراد بین در در با آنها برخورد می‌کند.

پلیت جک پارکینگ

اگر درب پارکینگ با صدای زیاد کار کند و یا در کامل بسته یا باز نشود باید حتماً پلیت‌های جک پارکینگ بازدید نمایید چون این احتمال وجود دارد که بر اثر برخورد اتومبیل با جک و یا درب و همچنین جوشکاری نامناسب دچار شکستگی شده باشد.

اگر با این مشکل مواجه شدین ابتدا برق ورودی به برد جک را قطع نمایید سپس جک را باز کنید که بر اثر حرارت به جک و سیم کشی آن آسیب نرسد بعد از اینکه اطمینان حاصل نمودیم که حرارت حاصل از جوشکاری ه جک و سیم‌ها آسیب نمی‌رساند پلیت جک را در فاصله ۱۴ سانتی‌متری از لولا قرار می‌دهیم و آن را جوشکاری می‌نماییم.

خدمات تعمیرات مرکزی در زمینه تعمیر درب اتوماتیک در شمال تهران

برای اینکه بتوانید این خدمات را از ما دریافت نمایید به شما پیشنهاد می کنم اگر در شمال تهران هستید با شماره های درج شده در وبسایت تماس بگیرید تا کارشناسان ما در اسرع وقت بتوانند در این زمینه بهترین خدمات را به شما ارائه دهند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *